Splněný sen, nebo noční můra?
Pro náš tým platí spíše to druhé. Obě naše posádky bohužel tuto prestižní soutěž nedokázaly pokořit. Jiří Janecký-Milan Pokorný nastoupili na tradiční shakedown plně připraveni a nic nenasvědčovalo žádným problémům. Ovšem už cesta na 1RZ v centru Zlína znamenala předčasný konec. Na vině byl problém s elektrikou vozidla. Druhá posádka Vlastimil Dědic jun.- Lukáš Dědic si přijela do Zlína splnit sen. Uvedla se prvním místem ve třídě 7 na městské RZ a šla spát v roli vedoucí posádky. Na sobotní etapu se velmi těšila a v tempu z předcházející RZ chtěli pokračovat. Bohužel již v polovině RZ Slušovice šla Fábie přes střechu a veškeré sny se rozplynuly. Když při druhém průjezdu v tomtéž místě odstoupil i Jirka, který dal s pomocí mechaniků přes noc auto dohromady na poruchu řízení, stala se Barumka pro náš tým opravdovou pohromou. Co k tomu říkají samotní jezdci ?
Vlasta Dědic :
Už přípravu provázely problémy. Bohužel příprava auta mezi Bohemkou a Barumkou narážela na celorepublikovou dovolenou. Kam jsem přijel, tam měli dovolenou a na všechny díly se muselo čekat. Díky tomu se auto složilo až těsně před odjezdem na závody. Před závodem jsem se rozhodl udělat na vozidle určité změny. Shakedown ukázal, že především změna brdových desek se velmi dobře projevila při brzdách. Projeli jsme 2 průjezdy a šli se připravit na noční RZ v centru Zlína. Jelikož jsme nechtěli riskovat defekt na nové sadě pneu, připravenou pro tento závod, použili jsme 8 let staré pneu Matador. RZ probíhala až do půlky druhého kola dobře, kdy se mě začal propadat brzdový pedál. Musel jsem tedy na chvíli zvolnit. Po dojezdu do cíle brzdy příšerně smrděly a byl jsem tedy přesvědčen, že chyba je na mé straně. Že jsem brzdy přehřál. Proto, když jsem zjistil náš výsledek, byl jsem velmi mile překvapen. Přes noc jsme vymysleli, že i na zadní nápravu dáme ráno tvrdou směr brzdových desek a změníme nastavení brzd. Ty se v servisu ještě odvzdušnily a vyrazilo se na nových pneumatikách Pirelli na RZ Slušovice. Vše se jevilo velmi dobře, ovšem po cca 1 km, se opět začal pedál propadat. Bylo mě jasné, že problém není ve mně. Musel jsem před každou zatáčkou pedál našlapat, bych mohl následně brzdit. Vše probíhalo dobře až do osudného odbočení u Pily nad Slušovicema. Před touto zatáčkou jsem si brzdy našlapal do retardéru. Následných 200 m k zatáčce jsem to už nestihl a při brzdách šel pedál opět na podlahu. Odřadil jsem až do 1 a přes ruční brzdu poslal auto do zatáčky. Bohužel díky rozpáleným pneumatikám, drsnému asfaltu a zatáčce přes hranu se auto postavilo na dvě kola a následně se přes střechu převrátilo na hranu příkopy. Zpětně musím říci, že jsem opravdu hlupák. Měl jsem auto ihned odstavit a neriskovat …. Bohužel touha po splnění snu byla příliš velká… Díky tomu jsem si zničil nové auto, ohrozil spolujezdce a přidělal si spoustu dalších problémů. Chtěl bych se tedy touto cestou omluvit celému týmu, Lukášovi a reklamním partnerům, které jsem tímto zklamal. Musím říci, že myšlenky na konec se závoděním byly v mé hlavě velmi rychle. Ovšem podpora jaké se mě dostalo od reklamních partnerů a celého týmu mě utvrdily v tom, že Rally je pro nás opravdu život a budeme se nyní snažit o opravu auta na příští rok. Musím říci, že jsem opravdu velmi poučen a celá nehoda mě otevřela oči. Auto musí být vždy nejen na 100 % připravené, ale také vyzkoušené, aby vše fungovalo. Ještě jednou se moc všem omlouvám a zároveň děkuji za podporu, které se mě dostalo !
Jirka Janecký :
My jsme přípravu měli o něco jednodušší. Odstranily se závady z Bohemky, auto se zkontrolovalo a bylo nachystáno. Při shakedownu vše probíhalo v pohodě a moc jsme se těšili. Bohužel při cestě na 1 RZ, nám zahasly světla a přestaly fungovat ventilátory. Zjistili jsme problém ve svorkovnici pod palubní deskou, ve které vyhořely dráty. Museli jsme tedy ještě před startem odevzdat jízdní výkaz…Díky obětavým mechanikům, kteří dali auto přes noc dohromady jsme však mohli v sobotu nastoupit. Vše probíhalo opravdu dobře, s časy, které jsme v dané konkurenci zajížděli jsme byli nadmíru spokojeni. Ovšem na 6 RZ Slušovice, paradoxně ve stejném místě, kde v prvním průjezdu havaroval Vlasta nám prasklo řízení a museli jsme také odstoupit. Diváci, kteří v místě byli už při prvním průjezdu byli velmi pobaveni a dali osudnému místu jméno VD zatáčka…. Bohužel i přes snahu auto opravit to vzhledem k rozsahu škod nebylo možné.
Sezóna 2015 je tedy pro náš tým předčasně u konce. Musíme nyní vozidla podrobit opravám a velkým repasím všech dílů, abychom příští rok měli opět dvě 100% připravené závodní speciály.
VD Rally Team